Zakres zadań wykonywanych na stanowisku pracownika socjalnego:
1. rozeznanie potrzeb środowiska i organizacja ich zaspokajania: przeprowadzanie wywiadów środowiskowych, organizowanie usług osobom niepełnosprawnym i starszym;
2. ustalanie potrzeb pomocy oraz ich analizowanie;
3. podejmowanie wszelkich czynności związanych z przeciwdziałaniem przemocy w rodzinie, w szczególności prowadzenie grup roboczych w związku z realizacją procedury Niebieskich Kart;
4. wspieranie rodzin przeżywających trudności opiekuńczo-wychowawcze w tym w szczególności współpraca w tym zakresie z asystentem rodziny;
5. opracowanie wniosków dotyczących problemów socjalnych środowiska lub grup środowiskowych;
6. udzielanie pomocy zgodnie z zasadami etyki zawodowej;
7. współdziałanie z placówkami służby zdrowia, organami Policji i Sądem oraz kuratorami sądowymi;
8. prowadzenie pracy socjalnej;
9. pomoc w uzyskaniu dla osób będących w trudnej sytuacji życiowej poradnictwa dotyczącego możliwości rozwiązywania problemów i udzielania pomocy przez właściwe instytucje państwowe, samorządowe i organizacje pozarządowe oraz wspieranie w uzyskiwaniu pomocy.